Z okazji 110-lecia najwyżej położonej kolei w Polsce, Kolei Izerskiej, na stacji w Szklarskiej Porębie Górnej zorganizowano festyn. Jego najważniejszym punktem były przejazdy czeskim pociągiem zabytkowym do Korenova przez Przełęcz Szklarską (886 m npm).
Trasa Kolei Izerskiej liczy 20,6 km. Różnica poziomów to 180 m.
Zabytkowy pociąg z Korenova wjeżdża na stację w Szklarskiej Porębie.
Na końcu składu doczepiono pomocniczą lokomotywę spalinową.
W drodze do Korenova przez Jakuszyce i Harrachov parowóz pchał skład tyłem.
W Korenovie było dużo do oglądania...
Zabytkowy wagon motorowy
Trójkołowiec
W muzeum kolei zębatej z Korenova do Tanvaldu.
Kolej zębata korzysta z trzeciej szyny, aby łatwiej pokonywać strome podjazdy.
Nasz parowóz czeka na pasażerów do Szklarskiej Poręby.
Wagony też były zabytkowe.
Rzeka Izera wezbrała po kilkudniowych opadach.
Gucio szczęśliwy
Początek zjazdu z Jakuszyc (najwyżej położonej stacji kolejowej w Polsce) do Szklarskiej Poręby.
W pociągu Gucio zaprzyjaźnił się z dziećmi i... muchą, która usiadła mu na palcu.
Wystawa modeli lokomotyw w Szklarskiej Porębie.
Modele i czapka przyjechały z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie.
Konkurs wiedzy o kolei
Nawet Kasia popisała się wiedzą!
W drodze powrotnej obejrzeliśmy wodospad Szklarki.
VIDEO 110 lat Kolei Izerskiej